Tuesday, June 17, 2008

PTPTN turun 50% faedah, usaha budak budak Aspirasi

PTPTN dulunya kos ribanya ialah 4% ketika mula mula dibuat pada tahun 1998. Selepas itu, akibat desakan dalam MPPK oleh MPP Aspirasi. Kadar faedah itu turun menjadi 3%. Malah katanya akan turun lagi 50% kadar faedahnya.

Yang aku tak boleh terima ialah budak budak pembangkang PAS ini memang tak pandai bersyukur dan terima kasih. Sesudah duit itu menjadi taik dimakannya. Mereka dakwa duit itu sebagai riba. Sudahlah ambil duit PTPTN tak terima kasih, dah makan pun dah jadi taik cakap riba lagi. Budak budak PAS ini memang tak pandai bersyukur, makan duit kerajaan BN tapi cakap benda itu riba dan haram. Kalau dah haram, kau pergi mintak dengan kerajaan PAS di Kelantan dan Kedah, minta duit hasil babi di Selangor dan minta duit DAP kat Penang dan Perak. Itulah duit yang halal bagi kau. IKHLAS DARI : Orang Yang Bersyukur dari Seri Petaling.

8 comments:

philippine lottery said...

Well done for this wonderful blog.

lotto winning numbers said...

This topic have a tendency to become boring but with your creativeness its great.

lotto online said...

I'm thankful with your blog it is very useful to me.

philippine lotto result said...

All I can say is nothing because your blog is not interesting to read.

super lotto said...

Concentrate to the things that could give information to the people.

Anonymous said...

philipine lottery is not human. it's computer. budak budak pembangkang yang makan duit riba PTPTN insaflah cepat cepat

penglipur lara pesantren said...

riba dalam PTPTN memang diketahui oleh orang yang tau dan rajin bertanya...

nak tau, tanye la pihak mufti... gi la tanya...

jangan tanye dalam ni... kalau orang bagitau pun, bukan nak percaya...

ko pembangkang ke, ko presiden UMNO ke, meh same2 makan riba'... aku pun makan gak... dah takde duit.

tapi riba' tetap riba' kan? nak malu pe ngaku makan riba'?... kalau tak ngaku pun macam la tak dapat dosa makan duit rakyat dalam PTPTN tu...

Anonymous said...

duit kerajaan bn? hahaha..tu duit rakyat la.dari cukai, hasil bumi,dan mcm2 sumber lagi..ada ke najib n the gang kuarkan duit dia bg pinjaman?bn cuma uruskan je..bodo punya orang